| |
| vanhemmat |
|

|
Lähetetty: Tii Hei 07, 2009 9:19 pm Viestin aihe: Turkulaismiehen yli kahden vuoden taistelu |
| |
Tämmöisiä miehiä tarvitaan tässä maassa
On hienoa nähdä miten tämäkin isä ottaa kantaa vallitsevaan tilanteeseen, aikoo perustaa jopa yhdistyksen auttamaan eroperheen vanhempia - oikea mies asialla. Tulemme varmasti kuulemaan jatkossa tästä isästä ja tavasta jolla hän auttaa eroperheen vanhempia ja heidän lapsia, sillä hyvät teot tulee tuoda julki palvelemaan kaikkia ahdingossa rämpiviä kansalaisia. Ammattitaitoinen ja pätevä kaveri, sillä onhan hän kouluttautunut (osaa tyonsä) vertais- ja sovittelijatyöntekijäksikin.
"Riidasta toivuttuaan Ajanti on kouluttautunut vertais- ja sovittelijatyöntekijäksi. Hän kirjoittaa kokemuksistaan kirjaa ja on perustamassa erovanhempien auttamiseen keskittyvää yhdistystä."
Yhteistyö terveisin - ja kirjaa odotellessa!
Helsingin Sanomat
15.8.2008 22:05
Turkulaismiehen yli kahden vuoden taistelu
Lähde: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Turkulaismiehen+yli+kahden+vuoden+taistelu/1135238664268
Ari www.vanhemmat.com |
|
| Takaisin alkuun |
|
| vanhemmat |
|

|
Lähetetty: Tii Hei 28, 2009 4:37 pm Viestin aihe: |
| |
TURUN KÄRÄJÄOIKEUS/ESA JUHANI AJANTI
| Lainaus: | ----- Original Message -----
From: <arja.saikkonen@oikeus.fi>
To: <tiedotus@vanhemmat.com>
Sent: Tuesday, July 28, 2009 12:29 PM
Subject: Vs: Fw: Olenko minä Ari Savolainen koskaan pyytänyt teiltä mitään (siviili- tai rikos asioissa) tietoja seuraavasta henkilöstä:
Turun käräjäoikeuden arkistosta ei ole tähän päivään mennessä haettu
tietoja Ari Savolaiselle koskien Esa Juhani Ajantia (XXXXXX-XXXX).
Asia tarkistettu 1.8.2008 lähtien.
Arja Saikkonen
toimistosihteeri
Turun käräjäoikeus
Sairashuoneenkatu 2-4, PL 376
20101 TURKU
p. 01036 46205
arja.saikkonen@om.fi |
Tuon tämän tiedon julkisuuten sen vuoksi, koska kyseinen isä Esa Ajanti on antanut henkilöstäni perättömiä ilmoituksia poliisille, esim. alla maitusta ei ole suoritettu esitutkintaa - joten se ei ole salaista tietoa.
Edellisestä voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä, pohtia kannattaako ruveta tuon miehen kanssa mihinkään yhteistyöhön - en suosittele. Eräs nainen jonka kanssa Ajanti on suunnitellut perustavansa lehdessä mainitsemansa yhdistyksen, uhkasi tulla vetämään minua nenään (Turpaan) pari kk:tta siten. Tuollainen parivaljakko perustaa yhdistyksen jonka tarkoitus on auttaa erovanhempia, heh! olkaa tarkkoja vanhemmat kenen kanssa asioitte!
Taluunvetäjän aviomies samoilla linjoilla: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=3749
Esa Ajanti, milloinka mahtaa yhdistyksenne olla virallisesti, ns. valmistunut, entä kirjasi jossa kerrot kokemuksistasi. Kerrotko kirjassa myös asioista joita sinä teet toisille ihmisille, vai oletko siinä vain uhrin asemassa.
Esa Ajanti, sinä olet julkisuudenhenkilö, olet ollut monesti Turun-Sanomien otsikoissa, joten emmeköhän voine pohtia tekemisiäsi omalla nimelläsi jatkossakin.
Ari www.vanhemmat.com
Viimeinen muokkaaja, vanhemmat pvm Sun Maa 28, 2010 3:38 pm, muokattu 2 kertaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
| vanhemmat |
|

|
Lähetetty: Tor Elo 06, 2009 1:09 pm Viestin aihe: |
| |
Juhani (Esa Juhani Ajanti) Tiura on eräs Suomi24.fi/köyhien asialla foorumilla henkilöstäni valheita kirjoitteleva mies-henkilö. Tiura on tilannut Heinäkuussa Espoon käräjäoikeuden kansliasta lasteni huolto- ja tapaamisoikeutta koskevat asiakirjat, joista 16.7.09 haltuunsa saamiaan tietoja on sittemmin kyseisellä foorumilla solvaus tarkoituksessa levitellyt.
From: seija.saarikoski@oikeus.fi
To: tiedotus@vanhemmat.com
Sent: Thursday, August 06, 2009 12:52 PM
Subject: Korjaus Teitä koskevaan lapsen huolto- ja tapaamisoikeutta koskevaan asiakirjapyyntöön.
Ari Savolainen
tiedotus@vanhemmat.com
Korjaan tänään lähettämääni sähköpostin tietoa niin, että
Lapsen huoltoa ja tapaamisoikeutta koskevista asioista H 00/230, jossa Te olette ollut hakijana ja Savolainen, xxxxxxxxx asiaan osallisena, sekä asiasta H 00/106, jossa xxxxxxxx Savolainen on ollut hakijana ja Te asiaan osallisena, on toimitettu 16.7.2009 Juhani Tiura -nimiselle henkilölle kopiot.
Näistä asioista on annettu päätös 15.2.2001 päätösnumerolla 991 ja päätöksestä on valitettu Helsingin hovioikeuteen.
Olen pahoillani aiemmasta erheellisestä sähköpostitiedosta. Asiakirjojen toimittamisasiaa on kesälomien vuoksi hoitanut täällä Espoon käräjäoikeudessa kaksi eri henkilöä ja tämän vuoksi tulkinta tähän mennessä toimitetuista kopioista on ollut puutteellista.
Terveisin
Seija Saarikoski
toimistosihteeri, byråsekreterare
Espoon käräjäoikeus, Esbo tingsrätt
Puh. Tel. 010 36 45122 Fax 010 36 45157 (1. krs.)
E-mail seija.saarikoski@oikeus.fi |
Juhani (Esa Ajanti) Tiura on vainonnut minua ja lapsiani jo viimevuoden Elokuusta, hänen tarkoitus on edelleenkin häiritä minun ja lasteni perhe-elämää. Tiuraa joka ei ole hänen, ns. virallinen nimensä on haastateltu Espoon poliisilaitoksella, eikä loppua näy. Tällainen mies ilmoittaa lehdessä, miten aikoo perustaa yhdistyksen auttamaan eroperheen vanhempia. Olkaahan ihmiset tarkkoja kenelle asioissanne avaudutte. Toimittajatkin kirjoittelevat lehtiin mitä vaan paskaa, ottamatta selvää lähteensä taustoista, mutta jatkossa tilanne muuttuu – takuuvarmasti.
Esan (Tiuran) yhteistyökumppaneina häärii Suomi24.fi foorumilla minua ja lapsiani viimevuoden Elokuusta asti solvanneet Pertti Henrik Ruha, sekä köyhien asialla puolueen ex-ehdokas Pirjo Pietilä No: 318 ja pari muuta häirikköä. Erään naisen tekemiset kerkisin jo antaa tälle anteeksi, eli peruutin kanteeni häntä vastaan, mutta jatkossa en tee samaa virhettä.
Suomi24.fi/köyhien asialla foorumilla on useaan kertaan esitetty loukkaavia ja täysin perättömiä väitteitä minusta ja lapsistani, esim. että en tapaisi tai saisi elää lasteni kanssa. Tuollaisia kirjoittelee henkilöt joilta on itseltään lapset otettu huostaan, mutta kirjoitelkoon mikäli yhtään tuskaansa helpottaa.
Olen kahdesti eronnut ja lasteni äitien kanssa riidellyt kuten niin monet muutkin eroperheen vanhemmat, mutta lapsistani minua ei ole erotettu, päinvastoin minulla on laajat tapaamisoikeudet lapsiini – mutta sekös muutamaa vainoajaani (Narsistia) ihmetyttää, koska eivät kykene ymmärtämään miksi itseltään on lapset viety kelvottoman vanhemmuutensa vuoksi. On totta että lasteni äidit ovat syyllistäneet erilaisilla valheella, jotta olisivat saaneet rajattua elämääni heidän kanssa. Syytöksiä on ollut epäillystä insestistä väkisinmakaamiseen, joista äidit ovat saaneet myös tuomioita.
Jokaiselle normaalilla älyllä varustetulle ihmiselle toivotan tervetuloa lasteni ja minun kotiin, kahville ja juttelemaan mikäli on tarvetta, esim. yhteistyöhön jne. mutta myös hälventämään niitä ennakkoluuloja joita teille on syntynyt Suomi24.fi foorumilla minusta ja lapsistani valheita levittelevien tahojen seurauksena.
Koska olen reilu jätkä, lupaan tuoda julki aikanaan oikeudessa niitä käsiteltyjä asioita, joita minusta ja perheeni jäsenistä on Suomi24.fi foorumeilla solvaamis- ja loukkaus tarkoituksessa on kirjoiteltu, esim. Esa (Juhani Tiura) Ajannin kirjalliset lahjakkuudet, unohtamatta minua jo vuosia vainonnutta Pertti Henrik Ruhaa.
Ari www.vanhemmat.com
Viimeinen muokkaaja, vanhemmat pvm Maa Maa 01, 2010 11:16 am, muokattu 3 kertaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
| ero99 |
|
|
Lähetetty: Tor Elo 06, 2009 9:20 pm Viestin aihe: |
| |
Minä vain ihmettelen miten foorumin lukija voi lukemansa perustella varmentaa että ko tapauksessa henkilö x on myös henkilö y ?
Vai onko mahdollista (pilke silmäkulmassa, ei vakavasti) että oikeudenkäynnin jälkeen kirjoitukset häviävät kuin tuhka Saharaan. Kuten R.J:n tapauksessakin ?
Vain pilkesilmäkulmassa mutta rehellisyyttä peräten. Tai sitten jatkossa rehellisyyttyä peräten liittyen vaikka tähänkin ketjun tapaukseen.
Otaksun, luullakseni vakiovastaus on seuraava : Tässä vaiheessa en voi valoittaa enempää...
Sekin toki kelpaa vastaukseksi. _________________ ..tanan sossutantat |
|
| Takaisin alkuun |
|
| vanhemmat |
|

|
Lähetetty: Per Elo 07, 2009 8:52 am Viestin aihe: |
| |
ero99: "Kuten R.J:n tapauksessakin ?"
R:J:n kanssa tehtiin sopimus, jota kumpikin kunnioitamme. Sopimus tehtiin koska se oli meidän kummankin edunmukaista, ei muusta syystä. R.J ja minä olemme nykyään ystäviä, pystyimme myöntämään toisillemme olevamme kumpikin syyllisiä toistemme loukkaamiseen.
Ehdotus sopimuksen tekoon tuli R.J:n puolelta, voin myös kertoa että minustakin kirjoiteltiin, eikä niin asiallisesti. Eräs kohta sopimuksesta kuuluu:
"Olemme myös sopineet keskenämme, että kohdallamme toisistamme kirjoittaminen julkisuuteen loppuu pysyvästi tällä päivämäärällä"
"Espoossa 1.7.2009"
Tuo riittänee! mitä tulee Juhani Tiuraan, en tietenekään kerro sinulle asioita joista voi olla minulle myöhemmin harmia. Mutta kysymyksen heitän johon ei tietenkään tarvitse vastata: Oletko ollut missään yhteydessä Esa Juhani Ajantiin tai hän sinuun?
Juhani Tiura, alias Esa Juhani Ajanti: "perustamassa erovanhempien auttamiseen keskittyvää yhdistystä"
Tarkoittaa käytännössä, että Ajanti (Juhani Tiura nimellä) tilaa käräjäoikeudesta kopiot lapsen huolto- ja tapaamisoikeutta koskevista asiakirjoista, ja julkaisee niistä otteita Suomi24.fi keskustelufoorumilla solvaamis tarkoituksessa.
From: seija.saarikoski@oikeus.fi
To: tiedotus@vanhemmat.com
Sent: Thursday, August 06, 2009 12:52 PM
Subject: Korjaus Teitä koskevaan lapsen huolto- ja tapaamisoikeutta koskevaan asiakirjapyyntöön.
Ari Savolainen
tiedotus@vanhemmat.com
Korjaan tänään lähettämääni sähköpostin tietoa niin, että
Lapsen huoltoa ja tapaamisoikeutta koskevista asioista H 00/230, jossa Te olette ollut hakijana ja Savolainen, xxxxxxxxx asiaan osallisena, sekä asiasta H 00/106, jossa xxxxxxxx Savolainen on ollut hakijana ja Te asiaan osallisena, on toimitettu 16.7.2009 Juhani Tiura -nimiselle henkilölle kopiot.
Näistä asioista on annettu päätös 15.2.2001 päätösnumerolla 991 ja päätöksestä on valitettu Helsingin hovioikeuteen.
Olen pahoillani aiemmasta erheellisestä sähköpostitiedosta. Asiakirjojen toimittamisasiaa on kesälomien vuoksi hoitanut täällä Espoon käräjäoikeudessa kaksi eri henkilöä ja tämän vuoksi tulkinta tähän mennessä toimitetuista kopioista on ollut puutteellista.
Terveisin
Seija Saarikoski
toimistosihteeri, byråsekreterare
Espoon käräjäoikeus, Esbo tingsrätt
Puh. Tel. 010 36 45122 Fax 010 36 45157 (1. krs.)
E-mail seija.saarikoski@oikeus.fi |
Juhani Tiura, alias Esa Juhani Ajanti
Ari www.vanhemmat.com |
|
| Takaisin alkuun |
|
| vanhemmat |
|

|
Lähetetty: Lau Elo 08, 2009 10:16 am Viestin aihe: |
| |
1. http://www.vanhemmat.net/jmedia/Kortti/Korttifriikit1.mht
2. http://www.vanhemmat.net/jmedia/Kortti/Korttifriikit2.mht
3. http://www.vanhemmat.net/jmedia/Kortti/Korttifriikit3.mht
Lukekaa vanhemmat huolella, olkaa tarkkoja kenen kanssa asioitte!
------------------------------------------------------------------------------
korttifriikit.com
Hata:
"Sen verran sain tietoa ennen juhannusta että ne oli pistänyt virka-apupyynnön Turun suuntaan. Kun kävin kuulusteluissa niin selvisi että hänellä on useampiakin petossyytteitä vireillä. Mikäli äijästä tehdään vielä lisää ilmoituksia kirjan takia niin todennäköisesti ne rupeaa selvittämään tapausta nopeammalla aikataululla."
Sauli2:
"Katsoin jäähallilla Ajannin touhuja, ja ei oikein tiennyt olisiko itkenyt vai nauranut. Jätkä miesteli pikkupojille ja jallitti (ryösti) erkkareita pojilta lähes ilmaiseksi. Joku nassikka veti pakasta nimmarin, ja mestari oli kärppänä paikalla tarjoten vaihdossa 30€ hyvityksen. Kuulostaa isolta, mutta kun peruskorttien hp oli 5€ kappale, niin eipä vaihdossa montaa lappua käteen pojalle jäänyt."
Jartsa79:
"Ja vaikka ei petoksen tunnusmerkit täyttyisi, niin edes jonkinlainen moraali olisi ihan hyvä olla... Kusettaa nyt pikkulapsia, aikuinen mies...
Aikaisemminkin on tästä puhuttu, mutta sanotaan nyt kerran vielä: on vahingollista koko harrastuksen kannalta, että tuollaista tapahtuu... Tuskin tuntuu kovin houkuttelevalta harrastukselta, kun jossakin vaiheessa tajuaa, että se jäähallin kiva setä kusi mua silmään lukemin sata - nolla.
Saiskohan tolle miten kapuloita rattaisiin?"
Hata:
”Ei toki. Olen joutunut olemaan hiukan ikävimmissä merkeissä tekemisissä hänen kanssaan. Se että hän edelleen mainostaa kirjan ilmestymistä, ei naurun pyrskähdystä kummempaa reaktiota herätä. Saa tosiaan nähdä miten tässä käy. Olen todellakin sanaton tästä koko kirjajupakasta. Suosittelen kaikkia karttamaan tätä miestä...”
Hata:
”Kyllä vain, maksoin jo joulukuussa kirjan. Rupesin maaliskuussa kyselemään rahojani takaisin mutta kun mitään ei kuulunut niin vein toukokuun puolivälissä asian poliisin ratkottavaksi. Saa nyt nähdä, miten käy.”
Kipelov-:
”Ajanti varmaan aloittaa päivänsä koiruoholla tai jollain vastaavalla. Luulisi, että netissä mainostaminen on turhaa, kun ainoat asiakkaat eivät vain voi olla muita kuin niitä jäähallien pikkujunnuja. Olen joskus hallilla jutellutkin tuon kanssa (ei, en ostanut mitään ), ja kyllähän kyseessä on ihan mukava ja sinänsä paljon korteista tietävä sälli, joten kyllä tuo hintapolitiikka on todella erikoista.”
Jartsa79:
”Aikaisemminkin on tästä puhuttu, mutta sanotaan nyt kerran vielä: on vahingollista koko harrastuksen kannalta, että tuollaista tapahtuu... Tuskin tuntuu kovin houkuttelevalta harrastukselta, kun jossakin vaiheessa tajuaa, että se jäähallin kiva setä kusi mua silmään lukemin sata - nolla.”
Lähde - lisää: korttifriikit.com
Ari www.vanhemmat.com |
|
| Takaisin alkuun |
|
| vanhemmat |
|

|
Lähetetty: Lau Elo 08, 2009 3:46 pm Viestin aihe: |
| |
| Lainaus: | huuto.net
Kirjoittanut: -K- / 8.5.07 / klo 16:48
siellähän se Ajanti yrittää kaupitella korttejaan. Ikävä vain että yritykseksi taas jää noilla hinnoilla...
Onhan sillä joku muukin kotisivu mutta siellä vain mainostetaan sitä sen ikuisuusprojektikirjaa jolla jo kertaalleen kusetti rahoja kiinnostuneista.
Kannattaa pysyä kaukana. |
Lähde: http://keskustelu.suomi24.fi/node/2348962
Monella foorumilla (lasten vanhemmat ja lapset itse) varoitellaan Esa Ajannista hänen omalla nimellään. Kehoitukset näyttävät liittyvän lasten keräilykortteihin, siihen miten niitä on heiltä huijattu Ajannin toimesta, asiasta puhutaan monella eri foorumilla - joten tapahtumissa lienee perää.
Julkaisen kaikki aiheeseen liittyvän mitä internetistä löydän, sillä kyse on lasten ja heidän vanhempiensa edusta.
Ari www.vanhemmat.com |
|
| Takaisin alkuun |
|
| vanhemmat |
|

|
Lähetetty: Lau Elo 08, 2009 4:01 pm Viestin aihe: |
| |
korkki:
European sportscards on oikeiden keräilijöiden keskuudessa lähes vitsi. Yhdessä vaiheessa äijä myi jäähalleissa kortteja kiskurihinnalla lapsille. Yksi juttu on myös se että äijä oli julkaisemassa jotain suomalaisten korttien listausta kirjana. Rahat muisti ennakkoon pyytää mutta mitään kirjaa ei ikinä tullut.
Lähde: http://keskustelu.jatkoaika.fi/showthread.php?t=19617&page=3
European sportscards: Esa Ajannin kotisivut, nyttemmin suljetut!
Ari www.vanhemmat.com |
|
| Takaisin alkuun |
|
| ero99 |
|
|
Lähetetty: Maa Elo 10, 2009 6:27 pm Viestin aihe: |
| |
| vanhemmat kirjoitti: |
R:J:n kanssa tehtiin sopimus, jota kumpikin kunnioitamme. Sopimus tehtiin koska se oli meidän kummankin edunmukaista, ei muusta syystä.
"Olemme myös sopineet keskenämme, että kohdallamme toisistamme kirjoittaminen julkisuuteen loppuu pysyvästi tällä päivämäärällä"
"Espoossa 1.7.2009" |
Tuo vaikuttaa hyvältä, etenkin kun olette olleet molemmat samaa mieltä asioista. Hyvä niin.
(tarkoitin kyllä tapahtumia ennen ajankohtaa 1.7.2009, en sinänsä sen jälkeisiä...mutta hyvä päivitystieto tuo yllämainittu.)
Tuo riittänee! mitä tulee Juhani Tiuraan, en tietenekään kerro sinulle asioita joista voi olla minulle myöhemmin harmia. |
Itse asiassa taisin puhua foorumin lukijoista, en niinkään itsestäni.
Ymmärrän kyllä tuon "harmi"-pointin.
Joten x = y ja sen esittäminen foorumilla jää kenties tulevaisuuteen, olettaisin.
Mutta kysymyksen heitän johon ei tietenkään tarvitse vastata: Oletko ollut missään yhteydessä Esa Juhani Ajantiin tai hän sinuun? |
Vastaan kuitenkin:
En ole ollut yhteydessä ko henkilöön eikä ko henkilö minuun. _________________ ..tanan sossutantat |
|
| Takaisin alkuun |
|
| vanhemmat |
|

|
Lähetetty: Kes Jou 02, 2009 6:35 pm Viestin aihe: |
| |
HESARI 15.8.2008: "Riidasta toivuttuaan Ajanti on kouluttautunut vertais- ja sovittelijatyöntekijäksi. Hän kirjoittaa kokemuksistaan kirjaa ja on perustamassa erovanhempien auttamiseen keskittyvää yhdistystä."
Onko kirjat jo kirjoitettu ja mistä niitä saa, entä yhdistys - joko on olemassa?
Yhteistyö terveisin! :)
Ari www.vanhemmat.com |
|
| Takaisin alkuun |
|
| vanhemmat |
|

|
Lähetetty: Sun Tam 03, 2010 9:57 pm Viestin aihe: |
| |
”Voisin kertoa Esasta (Ajanti) montakin tarinaa. Suurin osa vaan ei sovellu lasten tai edes nuorten korville.”
”Onko kyseisen herran kanssa tehty jokin kauppa, jossa olet häneltä rahaakin saanut ja vielä ilman mitään ongelmia?”
Lähde: korttifriikit.com
Ari www.vanhemmat.com |
|
| Takaisin alkuun |
|
| vanhemmat |
|

|
|
| Takaisin alkuun |
|
| vanhemmat |
|

|
Lähetetty: Tor Elo 26, 2010 4:05 pm Viestin aihe: |
| |
Osoitteessa: sisallysluettelo.blogs.fi
Kirjoittajan tiedot:
From
Name: Kalle Korman
Email: eaconsulting3@luukku.com
URL:
IP: 84.250.17.243 (dsl-tkubrasgw1-fe11fa00-243.dhcp.inet.fi)
Comment text:
Lukuisista eri rikoksista, eri oikeusasteissa tuomittu Ari Savolainen
kirjoittaa täällä(kin):
"Kaikki ei ole aina niin kuin ensin näyttäisi olevan :)"
Miksi tämä(kin) keskustelufoorumi mainostaa jonkun naisten ja lasten
hakkaajien kotisivuja???
Esa Ajannin käyttämä sähköpostiosoite: eaconsulting3@luukku.com
"eaconsulting" Esa Ajanti Consulting
IP: 84.250.17.243: whatismyipaddress.com
Jätän tuosta ilmoituksen poliisille ja Helsingin Hovioikeuteen erään jutun kylkeen. Poliisilta säästyy vaiva, kun tekijä on tiedossa. Vainooja vain jatkaa solvaamisiaan, no! pian se on taas kuultavana Turun poliisilaitoksella Espoosta tulleeseen virka-apupyyntöön vastaajana törkeään kunnianloukkaamiseen. Laitan postia myös Espoon kihlakunnan nais-tuomarille, Anne Niemelle sekä eräälle Turkulaiselle lakitoimistolle. Esa Ajanti on laajentanut repertuaariaan, olen nyt myös "lasten hakkaaja".
Tutkintapyyntö lähtee huomenna, nyt vain odotellaan! :)
Force majeure: Sananvapautta konkreettisesti
Lue myös: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=4573
Ari www.vanhemmat.com |
|
| Takaisin alkuun |
|
| Choose Display Order |
|
| User Permissions |
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
Skin Created by: Sigma12 Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
 |