Rekisteröidy

Vanhemmat ry

Tähän ryhmään voit kirjoittaa ”anonyyminä” ilman rekisteröintiä - sana on vapaa!

ViestiKirjoittaja vanhemmat » Su Loka 12, 2008 10:50 am

Kuva

ero99, kaikki ehdotukset huomioidaan, parhaat myös toteutetaan!

Muutakin on tulossa, esim. teemme jatkossa laajaa yhteistyötä internetin muiden keskustelufoorumeiden kanssa siten, että laadimme yhteisen mustalista tietokannan. Tietokantaan kerätään kaikki, muidenkin kuin tämänkin foorumin sellaiset ex jäsenet jotka häiritsevät tahallaan internetin keskustelufoorumeiden toimintaa.

Asiasta on tehty periaatepäätös muutaman operoijan kanssa, he kaikki ovat kyllästyneitä kisaantuneiden ex jäsenten asiattomaan toimintaan.

Tässä ollaan menossa:

Kuva

Ari http://www.vanhemmat.com

yhdistyksen nimestä yms

ViestiKirjoittaja Jarmo Haapala » Su Loka 12, 2008 3:38 pm

Hei palstan lukijat!

PRH:n yhdistysnetin tietojen mukaan maassamme on 96 erilaista yhdistystä, joissa mainitaan nimi "vanhemmat". Myös eräs Elatusvelvollisten liiton jäsenyhdistys on nimeltään "Tapaavat vanhemmat". Jäsenyhdistyksemme toimii Oulun talousaluella. Suurin osa vanhemmat yhdistyksistä on lähinnä maamme koulujen vanhempain yhdistystyksiä.

Joten ymmärrän hyvin PRH:n kannan perustettavan nimen tarkentavasta erittelystä.

Liittomme Kuopion yhdistys pitää yleisötilaisuuden huomenna klo 18 Siilinjärvellä (Asemakatu 12), jossa keskitymme eiryisesti uuden lastensuojelulain puitteisiin ja eroisän ongelmiin. Olen siellä paikalla.

Tilaisuus on avoin, joten tervetuloa mukaan vaan.

terveisin

Jarmo

ViestiKirjoittaja The Deer Hunter » Su Loka 12, 2008 9:13 pm

^
Eikö Elatusvelvollisten liiton foorumeilla käy riittävästi väkeä, kun pitää tulla mainostamaan omaa toimintaa uuden perustettavan kilpailevan yhdistyksen foorumille?

Re: yhdistyksen nimestä yms

ViestiKirjoittaja The Deer Hunter » Su Loka 12, 2008 9:16 pm

Jarmo Haapala kirjoitti:Liittomme Kuopion yhdistys pitää yleisötilaisuuden huomenna klo 18 Siilinjärvellä (Asemakatu 12), jossa keskitymme eiryisesti uuden lastensuojelulain puitteisiin ja eroisän ongelmiin. Olen siellä paikalla.

Tilaisuus on avoin, joten tervetuloa mukaan vaan.

terveisin

Jarmo

Eikö Elastusvelvollisten liiton omalla foorumilla riitä tarpeeksi lukijoita, kun pitää tulla mainostamaan omaa toimintaa perusteilla olevan kilpailevan yhdistyksen keskustelufoorumille?

Ei kai yhteistyö

ViestiKirjoittaja Hannes » Ma Loka 13, 2008 11:54 pm

Ei kai yhteistyö

ole vahingollista? Jarmo Haapala vain informoi edellä meitä kaikkia koskevasta yhteisestä asia-aiheesta. Miksi ei hänen mainostamaansa tilaisuuteen voisi joku mennä ja kertoa sitten muillekin ilmenikö siellä meille jotain uutta ja olisiko sieltä aiheita yhteisiin parannusponnisteluihin?

ViestiKirjoittaja Moninainen » Ti Loka 14, 2008 12:42 am

Juuri näin, olisiko aiheita yhteisiin parannusponnisteluihin. Arin yhdistyksen linjasta tulee muuten liian "yksityinen omaisuus" ja silloin sillä ei ole innovatiivisia mahdollisuuksia kasvaa asiassaan.

Liian moneen suuntaan huiskiminenkaan ei ole järkevää, mutta haistella pitää, mitä muuallakin tapahtuu, muuallakin ajatellaan, muuallakin toimitaan ja jakaa tietoa taitoa sekä saaden tietoa ja taitoa.

Kiitos

ViestiKirjoittaja Jarmo Haapala » Ti Loka 14, 2008 7:26 pm

Puhdas ajatukseni on aina ollut se, että järjestötoimijoita on maassamme liaan vähän. jotka ajattelevat lasten asiaa. Ei ole kilpailevia järjestöjä. Kaikille meille on varmasti omat paikkamme.

Me olemme aina kutsuneet kaikki tulijat vapaasti tilaisuuksiimme.

Elatusvelvollisten liitto 17 jäsenyhdistyksineen järjestää eri puolilla maata tilaisuuksia ja koskaan ei mitään jäsenyyksiä todellakaan kysytä.

Tavoitteemme on aina lastemme paras.

Olen saanut paljon positiivista palautetta toimintalinjastamme ja yhteistyöhalukkuudestamme. Tästä iso kiitos,mm. Hannekselle, sekä myös tämän sivuston ylläpitäjälle. Arille!

terv. jarmo

Lasten sijaishullossa riittää järjestöjä

ViestiKirjoittaja LapsenEtu » Pe Marras 14, 2008 11:16 pm

Jarmo Haapala kirjoitti:Puhdas ajatukseni on aina ollut se, että järjestötoimijoita on maassamme liaan vähän. jotka ajattelevat lasten asiaa. Ei ole kilpailevia järjestöjä. Kaikille meille on varmasti omat paikkamme.terv. jarmo

Lasten sijaishuollolla itseään elättävillä tahoilla riiittää järjestöjä ja säätiöitä.

Vastapuolelle tulisi saada rekisteröityjä yhdistyksiä, joilla on sananvaltaa ja voimia tehdä yhteistyötä. Ne kaikki julkilausumat, jotka tulevat MLL, Pelastakaa Lapset ry... tahoilta saavat minun äidin vaistoni kasvamaan äärettömäksi vastaansanomisen tarpeeksi - ihan sillä järjestötasollakin.

Vanhemmat ry voisi ottaa samanlaisen kattojärjestön roolin kuin Perhehoitoliitto tai mikä sen nimi nyt olikaan?

(Mutta ilman tuota hirveää riitelyä!)

Nyt se tuli mieleen tai jossain näkyviin

ViestiKirjoittaja LapsenEtu » Pe Marras 14, 2008 11:30 pm

Lastensuojelun keskusliitto!

Se liitto tarvitsee vahvan vastapoolin! Todella vahvan!

Ainakin näin sossu-sijaishuolto taakkaa kantavana tiedän tämän puolen erittäin hyvin. Huostaperheillä on se ongelma, että ei nimiä mainita. En ole työpaikallani edes voinut vihjata asiasta. Olen vain pelännyt, että asia tule jotenkin julki. Tai entisellä työpaikallani. En jaksanut enää töitä tehdä, kun lapsi ei päässytkään viikonlopuiksi kotiin. Nyt taas päättivät, että pääsee ja paluu työelämään on edessä.

Ihmiset ovat hirviöitä, jos saavat tietää tällaisen asian. Lakkaat olemasta ihminen - yksinkertaiseti muutut eläväksi sylkykupiksi kaikille. Ja kaikenkukkuraksi kyllä väitän, että viranomaist iskivät väärään henkilöön, kun iskivät meidän perheeseemme. (Näin aikki sanovat, sanoo joku. Näin on, sanon minä omasta puolestani)

ViestiKirjoittaja vanhemmat » Ke Joulu 03, 2008 2:29 pm

Kuva

Tervetuloa jäseneksi, Rauha!

Myös yhdistykseen kunhan se on lainvoimainen. Jäsenmaksusta ei ole vielä tarkkaa tietoa, mutta puhumme kuitenkin määrästä alle 20e per vuosi - liittymismaksua ei ole.

Missä kohtaa mennään tällä hetkellä

ViestiKirjoittaja ero99 » La Tammi 10, 2009 5:44 pm

Onko jonkinasteista käsitystä siitä, milloin yhdistys on voimissaan ?

Ja miksei samalla jotain kertomaa siitä, miksi asia on viivästynyt ja mikä saattaisi olla seuraava kiintopiste tai oletetettu hetki jolloin "hetkinen" poistuu tuolta ylhäältä ?

(voi myös ilmoittaa mikäli tarvittaisiin yhteisömme eli foorumin jäseniltä tukea joissakin asioissa liittyen yhdistykseen ja sen perustamiseen tai jotain muuta)
..tanan sossutantat

ViestiKirjoittaja vanhemmat » La Tammi 10, 2009 6:03 pm

Kuva

Asia on vireillä ja yhdistys on pian lainvoimainen, tarkemmin en voi kertoa koska muutamat, ns. radanvarren pummit, alkoholistit ja lapsiin sekaantujat kyttäävät tilaisuutta tehdä kiusaa. Mutta sitten kun yhdistys on lainvoimainen, ei ole väliä mitä juoruja nuo radanvarren pummit ja muut internetissä - ja muualla toiminnastamme levittelevät.

On ihan normaalia että tällainen toiminta saa tietyn tyyppiset persoonat kiemurtelemaan kateudesta ja katkeruudesta, esim. mainitsemani radanvarren pummit..

Tällä hetkellä Espoon poliisi selvittää eräiden pummien ja alkoholistien rikollisia tekoja, jotka ovat kohdistuneet minuun ja syntyvään yhdistykseen.

ero99, olet niiden ensimmäisten joukossa jotka saavat tiedotteen postiinsa sinä päivänä kun yhdistys on lainvoimainen.

ViestiKirjoittaja ero99 » La Tammi 10, 2009 6:56 pm

vanhemmat kirjoitti:Kuva

Asia on vireillä ja yhdistys on pian lainvoimainen, tarkemmin en voi kertoa

Tämä selvä. Kiitos väliaikatiedosta.
..tanan sossutantat

Olen 180 Cm pitkä

Re:

ViestiKirjoittaja Olen 180 Cm pitkä » Pe Maalis 30, 2018 8:40 am

Narsisti valehteli meille kaikille

yhisäx3 kirjoitti:Olen ollut elämäni aikana rivijäsenenä tai luottamushenkilönä (pj, siht., rah.hoit., tiedottaja, tms) useissa kymmenissä eri yhdistyksissä. Lions-Club toiminnassa oli mukana 10 vuotta, Nuorkauppakamarin jäsen oli 7 vuotta, MLL :n toiminnassa olen ollut jo lähes 20 vuotta. Mm. MLL:ssä olen ollut paikallisyhdistyksen puheenjohtajanakin useita vuosia.

yhisäx3

Olen 180 Cm pitkä

Re: Vanhemmat ry

ViestiKirjoittaja Olen 180 Cm pitkä » Pe Huhti 27, 2018 10:33 am

Hah Hah Hah.... Patologinen valehtelija kertoo satuja, vittu mikä narsisti.

MLL:ssä olen ollut paikallisyhdistyksen puheenjohtajanakin useita vuosia.

yhisäx3 kirjoitti:Olen ollut elämäni aikana rivijäsenenä tai luottamushenkilönä (pj, siht., rah.hoit., tiedottaja, tms) useissa kymmenissä eri yhdistyksissä. Lions-Club toiminnassa oli mukana 10 vuotta, Nuorkauppakamarin jäsen oli 7 vuotta, MLL :n toiminnassa olen ollut jo lähes 20 vuotta. Mm. MLL:ssä olen ollut paikallisyhdistyksen puheenjohtajanakin useita vuosia.

Olen omasta mielestäni suhteellisen hyvin perehtynyt yhdistyslakiin sekä yhdistyksien käytännön toimintaan. Yhdistystoiminta on, kuten sen nimikin kertoo; "yhdessä toimimista", yhteistyössähän on voimaa.

Ote perustetun yhdistyksen säännöistä:

"Yhdistyksen jäsenet hyväksyy hallitus tai yksin puheenjohtaja, joka voi myös tarvittaessa erottaa jäsenen..."

Paitsi että Patentti- ja Rekisterihallituksen alainen yhdistysrekisteri ei välttämättä edes hyväksy tuon kaltaisia sääntöjä, en itse ole koskaan tavannut yhdistystä, joka voisi toimia tuollaisilla säännöillä. Yhdistyksen puheenjohtajan pitäisi joutua mittauttamaan oma kannatuksensa (= kyvykkyytensä) joka vuosikokouksessa. Ei JÄSENTEN pidä mitään "kannatusta" itselleen jonkun taholta ansaita ?

Jos yksi ihminen yhdistyksessä päättää:

1. Kuka voi liittyä yhdistyksen jäseneksi
2. Kenet erotetaan yhdistyksen jäsenyydestä

KUKA edes liittyy tuon yhdistyksen jäseneksi ?

Kuka haluaa sitoutua toimintaan, josta voi joutua erotetuksi, kun puheenjohtajalla on "huono päivä" ?
Kuka haluaa uhrata omaa aikaansa yhdistykselle, jossa joutuu joka aamu miettimään "olenkohan vielä tänäänkin jäsen ?"

Säännöt ovat vain yhdistysrekisterin vaatima, yhdistyksen virallinen formaatti. Mutta missä on yhdistyksen TOIMINTASUUNNITELMA ?
N. 95 % tällä foorumilla vierailevista lukijoista ei ole kirjautunut edes jäseniksi. Toisin sanoen he eivät ole mahdollisia potentiaalisia jäseniä. Kirjautuneita, kirjoitteluun osallistuvia jäseniä on muutama kymmenen.
Kuinka moni heistä edes haluaa "anoa" yhdistyksen jäsenyyttä ?

Kuka yhdistyksen arkirutiineja pyörittää ?
Jos jäseneksi liittyminen olisi sementoitu yhden ihmisen "taakse", kuka rekrytoi uusia jäseniä ?
Yhdistys jonka toimintaperiaatteita ei tunneta, mielletään usein epäilyttäväksi. Vastaveto edellä mainittuun olisi; usein toistuva, avoin ja rehellinen tiedottaminen toiminnasta ja sen jatkuvuudesta.

Foorumi, mistä kirjoituksia, jopa kokonaisia topicceja poistetaan, täysin mielivaltaisesti, ei kerro avoimuudesta.
Foorumi, missä lukitaan ja avataan topicceja, hieman "ulkona olevasta säästä riippuen", ei kerro "jäsenlähtöisestä" jatkuvuudesta.
Tai ainakaan se ei yritä viestittää lukijoilleen "toiminnan avoimuudesta".

Palaan vielä sääntöihin:

"Vanhemmat ry on eroperheen vanhempien etujärjestö, jonka ensimmäinen tarkoitus on vahvistaa eronneiden vanhempien ja lasten keskinäisiä ihmisoikeuksia tavata ja pitää yhteyttä toisiinsa."

Suomessa on kuitenkin vielä enemmän avio- tai avoliitossa eläviä vanhempia kuin eronneita. Miksi pitäisi välttämättä olla eronnut, saadakseen jonkun "etujärjestön" tai yhdistyksen huomion ? Mikä on "vikana" ihan normi-aviossa olevissa vanhemmissa, kyllähän heitäkin kohdellaan väärin viranomaisten taholta ?

"Vanhemmat ry on radikaali ihmisoikeusjärjestö,...sekä harjoittamalla julkaisu- ja neuvontatoimintaa."

Mm. Greenpeace käyttää itsestään ilmaisua "radikaali" järjestö.
He kiipeävät vaikka jätteenpolttolaitoksen piippuun ja kahlitsevat itsensä sinne. Ei kai perustettu Ry nyt sentään mihinkään "radikaaleihin" toimenpiteisiin ole ryhtymässä ? "Julkaisu- ja neuvontatoiminta" on hyvä ajatus, mutta kuka sen käytännössä toteuttaa ja mistä rahat ?

Suomessa on kymmeniä tuhansia aktiivisia yhdistyksiä. Ns. "pöytälaatikko"-yhdistyksiä on vieläkin enemmän. Yhdistys joka aikoo puuttua edes osaan, sen säännöissä mainituista yhteiskunnallisista epäkohdista, tarvitsee erittäin suuren jäsenkunnan.

Sellaista se ei koskaan saavuta sellaisen henkilön alaisuudessa, joka on päättänyt yksinvaltaisesti; ottaa jäseneksi / erottaa jäsenyydestä, jokaisen mahdollisen jäseneksi pyrkivän.

Yhdistystoiminnan kestävä ja kehittyvä pohja ei voi olla yhden ihmisen pelko "yhdistyksen johdon karkaamisesta" jonkun toisen ihmisen käsiin.
Vapaisiin demokratioihin kuuluu mm. sanan- ja toiminnanvapaus, ei enää 2000-luvulla voi olla toimintoja, joissa yksi ihminen päättää asioista kaikkien muiden puolesta. Jos niitä "muita ihmisiä" nyt sitten hyväksytään perustetun yhdistyksen jäseniksi ollenkaan.

yhisäx3

Edellinen

Paluu » Yhdistykset, liitot ja muu järjestötoiminta