Rekisteröidy

Likaista rahaa vanhuksilla - lapsen edulla

Tähän ryhmään voit kirjoittaa ”anonyyminä” ilman rekisteröintiä - sana on vapaa!

ViestiKirjoittaja vanhemmat » Ma Maalis 05, 2007 6:42 pm

Kuva

Perustamalla vanhusten hoitokodin, lastenkodin tai perhekodin pääset käsiksi suuriin rahoihin. Silläkään ei ole väliä oletko rikollinen, tai onko sinulla lainvoimainen tuomio törkeästä petoksesta, talousrikoksesta tai jostain muusta rikoksesta hakiessasi lupaa yksityiseen sosiaalipalveluiden tarjoamiseen. Luvan sosiaalipalveluiden tarjoamiseen antaa Lääninhallitus-ja Sosiaalitoimen johto. Kerron tässä asiakirja kokonaisuudessa seikkaperäisesti tositarinan elävästä elämästä. Itä-Suomen Lääninhallituksesta – Perhekoti Puijo Oy:stä – Kroinilan Hoitokoti Oy:stä – Saraheinän Lastenkoti Oy:stä. Siitä miten helppoa on rahan tekeminen vanhusten ja lastenetua hokemalla.

Kroinialan Hoitokoti Oy:
On perustettu v1992. Toimitusjohtaja ja hallituksen varajäsen on Pöllänen Antti Olavi. Yhtiön hallituksen ainoa varsinainen jäsen on Pöllänen Ulla Maija. Yritys tarjoaa kotisairaanhoitoa ja kotiapua vanhuksille.

Saraheinän Lastenkoti Oy:
On perustettu v1999. Toimitusjohtaja on Pöllänen Antti Olavi. Hallituksen puheenjohtaja on Pöllänen Ulla Maija. Varsinaisena jäsenenä on Pöllänen Antti Olavi/varajäsenenä Pöllänen Jani Petteri. Yritys tarjoaa sosiaalipalveluita ja lastensuojelua.

Perhekoti Puijo Oy:
On perustettu v2003. Toimitusjohtaja on Pöllänen Ulla Maija. Hallituksen jäsenet on Pöllänen Ulla Maija/Pöllänen Antti Olavi/Pöllänen Jani Petteri. Yritys tarjoaa lastensuojelua.

ITÄ-SUOMEN LÄÄNINHALLITUS ISLH-2003-01124/SO-17

Myöntää Perhekoti Puijo OY:lle luvan tuottaa yksityistä sosiaalipalvelua, vaikka Perhekoti Puijo OY:n perustaja omistajat on tuomittu aiemmin Petoksesta, törkeästä petoksesta ja petoksen yrityksestä 9kk ja 6kk ehdolliseen vankeuteen, asiassa joka liittyy heidän omistamaan ja perustamaan Kroinialan Hoitokoti Oy:n toimintaan (oikeudeton taloudellinen hyöty). Tämän ehdollisen vankeus ajanjakson aikana sama pariskunta perusti Saraheinän Lastenkoti Oy:n 18.05.v1999. Kuopion Käräjäoikeuden päätöksessä NO:615 DNO:R 98/386 näkyy voimassaoleva tuomio, joka päättyy 19.8.2000. Pölläset saivat Kuitenkin luvan perustaa Saraheinän Lastenkoti Oy:n 18.05.v1999 joka tuottaa sosiaali- ja lastenpalveluita, yritystoiminta pyörii tänäkin päivänä. Suomessa rikollinenkin saa tuottaa sosiaali- ja lastenpalveluita Lääninhallituksen- ja Sosiaalitoimen johdon siunauksella. Pölläset ovat jalostaneet yritystoimintaansa Perhekoti palveluiden tuottamiseen. Huostaanottolapset tuottavat parhaan mahdollisen katteen Pöllästen kolmesta erilaisesta yritystoiminnan harjoittamisesta, työtäkään lapsissa ei paljoa ole, kun tarjokkaista huostaan otettavista vaihtoehdoista valitaan kilteimmät kuormasta.

Se mikä tässä eniten herättää mietteitä ja närää, on se miten lepsusti Lääninhallitus ja Sosiaalitoimen johto lupia myöntää. Pöllästen perheen Kroinialan Hoitokoti Oy on lopetettu ja Kuopion kaupunki on sijoittanut potilaat muualle.

Pöllästen kärsiessä ehdollista petoksistaan, saivat siinä samalla perustaa Saraheinän Lastenkoti Oy:n. Tämmöisessä tilanteessa lupienmyöntäminen ihmetyttää kovasti.

Mitä tulee tämän asian julkisuuteen, Pöllästen perhe tuottaa yksityistä sosiaalipalvelua. Heidän toiminta määritellään julkisuuslain mukaan Laki Sosiaaliviranomaisten toiminnan julkisuudesta.

Ennen vanhaan oli kotieläimiä tuomassa vaurautta - ja ruokaa pöytään, nykyään porsaiden sijaan kasvatetaan huostaanottolapsia joista osa on riistetty perheistään laittomasti. Tämä on sitä nykyajan karjateollisuutta. Kun perhekotien lapset aikanaan kasvavat täysi ikäisiksi, he lakkaavat tuottamasta rahaa sijoituskodeilleen. Tällöin on sijoituslapsen kokeiltava omien siipiensä kantavuutta, mikäli siivet ei kanna, tulee ongelmia elon tielle. Perhekoti jossa lapsuus vietettiin ja kasvettiin ei enää kasvatista välitä koska hänestä ei saa tuloja. Oikeassa perheessä lapset saavat turvaa vanhemmiltaan tällaisessakin tilanteessa, ja tuo turva on aitoa ja pyyteetöntä.

Ari http://www.vanhemmat.com

Miten suurista rahoista on kyse?

ViestiKirjoittaja Hannes » Ma Maalis 05, 2007 7:40 pm

Miten suurista rahoista on kyse?

Suomessa on 18.000 huostaanotettua. Lapsia otetaan huostaan läheisneuvotteluja tekemättä. Nyt yksi huostaanotetun lapsen vuorokausi on saamani viimeisimmän tiedon mukaan Mäntyharjulaisessa perhekodissa hinnaltaan tapauksesta riippuen 188-250 euroa/vrk. Tämä merkitsee, että perhekoti tienaa yhdestä lapsesta 68.620 - 91.250 euroa/v. Kyllä minullekin moinen summa kelpaisisi. Olen puolustusvoimissa upseerinuran tehneenä tienannut bruttopalkkaa huomattavasti vähemmän vuodessa, mutta elättänyt tuloillani 14 lasta. Eivätkä vaimoni ja minun nettotulotkaan olleet yhteensä edes yhden lapsen kustannuksia.

Kokonaiskuluina valtiolle tämä merkitsee 18.000 x (188 - 250 euroa) x 365 vrk = 1.235 milj. - 1,643 milj. euroa vuodessa! Kyllä tästä euromäärästä riittää, kunhan läheisneuvottelu olisi kussakin huostaanottoharkinnassa ennen huostaanottoa pakollinen toimi. Läheisneuvottelut johtaisivat väistämättä huostaanottojen olennaiseen vähenemiseen ja lasten monin verroin suurempaan hyvinvointiin. Kyse olisi merkittävästä lapsen edun mukaisesta muutoksesta nykyiseen häikäilemättömään lapsikauppaan, josta nyt huostaanotoissa on kyse.

Käsittämätöntä, että lääninhallitus

voi myöntää näin törkeisiin talousrikoksiin syyllistyneille toimiluvat. Tämä Juttu on syytä saada tutkintaan. Millä oikeudella viranomaiset voivat näin välinpitämättömästi suhtautua asioihin? Kuinka rikollisille myönnetään toimiluvat harjoittaa liiketoimintaa, vaikka heidät on tuomittu aiempien perusteella ja tuomion sovitus on kesken? Kyllä tässä asiassa on syytä jo saada muitakin vastuuseen, kuin asianomaiset itse.

ViestiKirjoittaja vanhemmat » Ma Maalis 29, 2010 3:22 pm

Kuva

Noteerattu...

olen itse asunut lastenkodissa seitsemän vuotta neljä vuotta kuopiolaisessa puijon lähellä sijaitsevassa laitoksessa ja kaksi vuotta juvalaisessa, kerron nyt tästä kuopiolaisesta paikasta...

paikkaa pitää umpi ja hänen miehensä, mies on tossun alla ja talossa määrää umpi,

hän on sadistisin ja ilkein ihminen jonka koskaan olen tavannut, umpi todellakin tietää kuinka toisen olon voi saada tuntumaan pahalta, hänen kasvatuksensa ohjenuora oikeastaan onkin vihatkoon kunhan pelkäävät, umpilla oli aina jokin asia joilla hän koetti pelotella nuoria, , minua hän pelotteli koulukodilla, erästä toista nuorta hän pelotteli julkulalla toista taas niuvalla,

en usko että suurin osa häntä pelkäsi, mutta eräs tyttö pelkäsi häntä oikeasti ja umpi todellakin käytti sitä hyväkseen, ulla uhkaili ja huuti kaikkea mahdollista, umpin yleisimmät kurituskeinot olivat eristäminen perheestä ja viikkorahan poisottaminen,

en vieläkään ymmärrä miksi mutta umpi todella vihasi minua viimeisten 2,5 vuoden aikana, joten hän teki olemisestani mahdollisimman kurjaa, alkuun umpi oli minulle todella ystävällinen, joten erehdyin kertomaan hänelle asioistani, sain katkerasti katua sitä myöhemmin, enhän voinut mitenkään 12 vuotiaana tietää, olin todella naiivi ja ajattelin ettei ihminen joka tekee tullolaista työkseen voi olla paha, mutta asia ei todellakaan ollut niin! umpi myös huijasi minut allekirjoittamaan lapun jossa kysyttiin haluanko pyytää paikan vaihtoa ja haluanko olla huostaan otettu, hän sanoi minulle ettei sillä ole oikeasti mitään merkitystä, että se on vain muodollisuus, no uskoin koska en tiennyt...

kun menin sinne olin todella lihava, se olikin ensimmäinen asia johon ulla iski ja pysyikin pääpointtina kaiken aikaa huorittelun ohella kun siellä olin, koska menin kertomaan hänelle että minua oli kiusattu painoni takia ja että se oli minulle herkkä aihe.

ystävällisyyden määrä väheni pikkuhiljaa , puolitoista vuotta oli vielä kestettävissä, mutta kaksi ja puoli vuotta olivat melkein kestämättömiä, oneksi minulla oli ystäviä sekä talossa että talon ulkopuolella tukemassa minua.

nyt kerron teille tempauksista joita umpi järjesti ja kuinka hän kohteli minua, oli umpi ilkeä välillä muillekkin, muttei koskaan niin julma kuin minulle!

vaikka laihduinkin paljon ollessani kemilänrinteellä umpi jaksoi aina kertoa kuinka lihava olen, että kannattaisi varmaan laihduttaa, ja että ei kannata käyttää tuollaisia vaatteita koska olet lihava, ja nuo korostavat lihavuuttasi, itseasiassaan umpi keksikin eristää minut ja muutaman pyöreämmän syömään eri pöytään, meille tarjottiin eri ruokaa, ei jälkkäriä, vaikka kyseessä olisikin ollut joku marjakiisseli, ruokailuilla umpi tietenkin muisti korostaa että te olette lihavia ja siksi minä ``autan`` teitä laihtumaan, todellinen tarkoitus oli vain nolata meidät, ja siinä onnistuttiin, niinkuin hitlerillä oli tarkoitus hävittää juutalaiset, mutta juutalaisille sanottiin että teidät siirretään parempaan paikkaan. sairastuinkin bulimiaan umpihan sai siitä vain lisäpontta, ja alkoi tehostaa lihavuudesta kertomista ja sitten kielsi minua harrastamasta liikuntaa.

umpilla oli tapana pelata nuoria toisiaan vastaan, hän aivan avoimesti kertoi mitä toinen oli sanonut jos hänen kanssaan erehtyi keskustelemaan, keskuteli meni tyyliin : sulla ja sillä on vissiin riitaa ? joo niin on mutta kyllä se siitä. juu en sinuna luottaisi se nimittäin on sanonut sinusta.... tapanaan oli myös suosia toisia tai oikeastaan erästä sanottakoon häntä vaikka h.ksi , tämä tyyppi sai tehdä mitä halusi, saamatta siitä mitään, asiaan varmastikkin vaikutti se että h kyttäsi toisia nuoria ja kertoi heidän tekemisistään ullalle,siksi hän ei ollut kovin suosittu toisten nuorten keskuudessa, muistan kerran kun oltiin porukalla uimassa, ja menin ystäväni kannssa saunaan, olkoonkin että tämä ystävä oli poika , meillä oli pyyhkeet päällä ja juotiin pillimehut ja juteltiin kaikesta yleisestä, no h. oli ihastunut tähän poikaan ja ei saanut vastakaikua, h. tuli mustasukkaiseksi ja meni ullalle kertomaan että ne tekee siellä saunassa vaikka mitä...no umihan tuli ihan hurjana huutamaan, umpi oli oikeastaan aika huvittava huutaessaan kaikkea päätöntä naama punaisen laikukkaana, umpi tuli aina laikulliseksi raivostuessaan laikut alkoivat levitä kaulasta ylöspäin, kun umpi oli ihan raivoissaan hän oli väriltään samanlainen kuin paloauto.

kun minun ja umpin välit pahenivat hän mm, soitti koululleni ja kaverini äidille meillä olevan lesbosuhde, joka oli todellakin täysin tuulesta temmattua, ja helvetin lapsellista, umpi kävi myös kyseisen kaverin oven takana huutamassa kaikenlaista, mm. etteivät he tiedä minkälainen oikeasti olen että olen hengisesti ihan sairas, pelkäsin että ystävyytemme oli siinä, muttei se onneksi ollut, kerrankin kun tämä kaveri tuli käymään hänet heitettiin ulos koska hän muka haukkui h.t kun hän näki kuvan tästä ja toisesta tytöstä ja kysyi että oletteko te olleet blondejakin, käyttäydyttiin mukamas muutenkin asiattomasti, vaikka vaan juteltiin ja näytin sille paikkoja , umpi tuntuin panostavan kaikkensa tämän ystävyysuhteen katkaisemiseen, koska se ihminen merkitsi minulle todella paljon,

sitten tämä ystäväpoika, me oltiin silloin tosi läheisiä, niinkuin hyvät ystävät on , no kun tämä poika alkoi seurustella ulla tokaisi minulle että no etpäs sitten kelvannutkaan, että niin ne toiset tytöt on parempia kuin sinä.

lihavuuden lisäksi umpi haukkui minua alusta asti huoraksi, aluksi kiertoilmausten kautta , mutta myöhemmin ihan suoraan, kerrankin kun oltiin menossa kaverin kanssa kaupunkiin ja minulla oli lolita tyylinen mekko päällä, ja umpi että tuo ei näytä hyvältä käy vaihatmassa ja sanoin että minusta näyttää ja lähden tässä mekossa, umpi tokaisi minun olevan huora, tähän liittyen muistuu mieleeni eräs tapaus kun olin säästänyt vähistä viikkorahoistani pitkällisesti rahaa jotta saan mekon tilattua,kun olin lähdössä hakemaan mekkoa ja laskin rahoja pöydän ääressä että kaikki on mukana, niin umpi ilmaantui siihen ja kysyi hyvin vihjailevasti että mistäs sinä olet rahaa saanut noin paljon, ja vastasin säästäneeni, johon umpi tokaisi tietävänsä mistä rahani hankin, olin ihan wtf, kerran ystäväni äiti oli käymässä, ja odotti häntä huoneessa että hän tulisi koulusta, kaverin äiti kuuli kun umpi huuti minulle kaikenlaisía solvauksia . se järkyttyi siitä ihan mielettömästi...

mutta kuitenkin olen sairastanut masennusta kauan, masennuin todella pahasti siellä, koska jatkuvasti annettiin ymmärtää että olen vääränlainen ja turha, ja kaikenlaista muuta en pystynyt menemään kouluun koska se ahdisti minua ,viiltelin itseäni ja itkin itsekseni jatkuvasti, muille olin häijy, umpi tietenkin oli sitä mieltä että olen kiittämätön ja laiska, aloin olla pois koulusta, josta tietenkin huolestuttiin koululla, asiasta ilmoitettiin umpille joka haukkui minua laiskaksi ja kiittämättömäksi, eikä se että kerroin olevani ahdistunut parantanut asioita oikeastaan vain pahensi umpi haukkui minua heikoksi, kun jäin kiinni viiltelystä, umpi oikein innostui, ja kertoi minun olevan kykenemätön yhteiskuntaan, ja että joutuisin asumaan laitoksessa koko ikäni, koska en kykene yhteiskuntaan

pahinta siinä tilanteessa oli että umpi manipuloi kaikki viranomaiset, psykiatrit sun muut puolelleen.

kun kävin juttelemassa koulterkkarilla ja kerroin millaista elämäni on että ulla vihaa minau ja kaiken miten hän kohtelee minua, ja sanoin ettei umpille saa keroa, no kuinkas kävikään ja sittenhän umpi vasta raivostuikin...kerroin jatkuvasti kaikille läheisilleni miten paha minun on olla ja kun sukulaiseni soittivat ja sanoivat että tuon touhun pitää loppua, minä sain kärsiä, lomat otettiin kuukaudeksi pois ja en saanut tavata kavereitani, ja tietenkin umpi keksi jonkun muun syyn miksi ei

kerran kun olimme matkalla kaupalta talolle umpi alkoi kertoa kuinka työttömät ja muut loiset syövät hienojen ihmisten rahat, johon hän lisäsi että teidänkin äidit kun on työttömänä, niin hän joutuu maksamaan koska ei viitsitä tehdä töitä kun halutaan päästä helpolla ja lisäsi että onpa säälittävää , vaikkei minun äitin kykene sairautensa vuoksi työhön

kun en kestänyt enää hankkiuduin julkulaan koska halusin paussin , umpi on koulutukseltaan joku´erikoismielisairaan hoitaja, ja työskennellyt julkulassa, joten hän ilmestyi aina raporttiaikaan jolloin kaikki on kansiliassa vittuilemaan minulle ja kertomaan taas kerran kuinka tarpeeton olen, koko matkan julkulaan umpi kertoili minulle suojatypaikoista ja mielisairaiden asuntoloista joihin heikot joutuvat, tai sitten vaihtoehtoisesti niuvaan ja antoi ymmärtää että minusta ei mitään tule. kun jouduin lähtemään pois ja palasin kemilänrinteelle , syötiin iltapalaa ja eräs poika sanoi ettei jaksaisi millään mennä kouluun seuraavana päivänä umpi tokaisi että mene vaan julkulaan lepäämään niinkuin eräät ja nauroi päälle todella paskamaisesti...

sitten kun tämä mielistelijä h alkoi sanoa umpia äidiksi umpi sanoi minulle kerran että minä olen sinun äitisi nyt, johon sanoin että et v.... ole , eräällä pojallekkin umpi sanoi että tulehan äidin luokse ja umpista häntä pitäisi sanoa äidiksi...mikä on keneltä hyviään sijaiskodin pitäjältä paljon vaatia tuollaista eikä sellaista voi vaatia, muutenkin meitä pisteytettiin jos mielistelit olit aivan ykkoskastia, jos menestyit koulussa olit hyvänä kakkosena, asia jota umpi ei sietänyt oli hänen tekemisistään ja tavoistaan sanomista, en todellakaan kuunnellut solvauksia hiljaa vaan kerroin suoraan mitä rouvasta ajattelen ...

paikassa paskamaista oli myös se että työntekijöinä olivat umpin sukulaiset kuten tytär , miniä ja tyttären aviomies, koska umpi maksoi minimipalkkaa ulkopuoliset halusivat lisää palkkaa ja koska umpi oli todella saita niin työntekijät menivät vaihtoon..., kellekkään ei voinut kuvitellakkaan puhuvansa

lopulta vit... oli päivittäistä, en saanut käydä kotona juuri koskaan en nähdä kavereitani, tai mitään muutakaan normaalia olin todella kyllästynyt jatkuvaan hengiseen väkivaltaan, niskaan hengittämiseen ja yleiseen pahaan oloon, karkasin helsinkiin kahdeksi viikoksi, ne eivät tienneet missä olin, ja niinpä umpi sanoikin sopimuksen irti kyllästyttyään jahtaamaan minua ...se on parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut,

sain hiljattain tietää että kyseisellä porukalla on petosyyte törkeästä petoksesta en jaksa enää selittää joten laitan osoitteen tähän...kaykää ihmeessä katsomassa...

http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=1662

Lähde: http://hevihuora.pointblog.fi/lasten-pamainen-kohtelu-lastenkodeissa.html

Ari http://www.vanhemmat.com

salainen

Re: Likaista rahaa vanhuksilla - lapsen edulla

ViestiKirjoittaja salainen » La Loka 28, 2017 2:21 am

Hei olen itse asunut tuossa kyseisessä perhekodissa jo 10v. Olen kiinnittänyt huomion juuri noihin samoihin asioihin mitä minä täältä luin. Kun minut huostaan otettiin niin minä luulin että asiat olisivat hyvin. Niin ei kitenkaan ollut. Ensin ulla oli minulle kiltti ja sitten sen käytös alkoi muuttua vain muutamassa viikossa aivan erinlaiseksi. Hän oli ensin hyvin tarkka minun voinnistani, kun näin öisin painajaisia, ja huusin aina unissani. Silloin ulla tuli aina katsomaan ja ravisteli minut hereille. Samassa paikassa oli myös yksi minun sisarestani, joka oli myös huomannut ullassa jotain erikoista. Niinpä hän alkoi haukkua ullaa huoraksi ja pahaksi tädikdi. Siihen ulla alkoi aina puuttua tarttumalla sisareeni paidasta tai tukistaen häntä. Seuraavaksi ulla huusi sisarelleni naama esim näin punaisena Nyt mene huoneeseesi ja pysy siellä, etkä tule huoneestasi pois enne iltapalaa. Minä olin juuri sen takia hänelle kiltti koska kun näin mitä siinä loppujenlopuksi käy jos alkaa kisaamaan ullan kanssa. Antti taas ei koskaan puuttunut ullan sanatteluihin tai edes mennyt väliin koska sen jo näki kaukaa että antti on alistunut vain ullalle. En käsitä miksi juuri tuollaiset ihmiset pääsee lastenkodin pitäjäksi. Hyi saatana miten likainen ulla voi ollakkaan.

Antti antoi aina luvan mennä ulos kavereitten kanssa,mutta jos ulla-maija oli kuulemassa sen niin hän alkoi huutamaan antille juuri näin: JUMALAUTA MITÄ MINÄ OLEN SANONUT ETTEI TUOTA PENTUA PIDÄ MISSÄÄN NIMESSÄ PÄÄSTÄÄ ULOS ONKO ASIA SELVÄ!
Antti vain nyökkäsi ja yritti sanoa että kyllähän lapsen pitää päästä näkemään kavereitaan jos on ollut kiltisti. ulla alkoi tulla vainoharhaiseksi jos vaikka myöhästyi edes muutaman minuutin, silloin hän kysyy missä olit ja kenen kanssa? Siihen kun kaikki nuoret sanoivat että olin esim markon kanssa ulkona ja liikenne valot eivät vaihtuneet aivan minuutilleen. Siihen ulla sanoi aina ettei tuo selitys ollut uskottava, joten tuleppas toimistoon nyt heti niin katsotaan oletko sinä ottanut jotain päihteitä. Aina jos joku myöhästyi edes kymmenen minuuttia, ja jos mikään ei mennyt niinkuin ulla sanoo niin silloin siitä seurasi aina isot rangaistukset. Ne olivat: VIIKKORAHAN POIS JÄÄMINEN, KOTILOMIEN POIS JÄÄMINEN, HUONEESSA OLEMINEN VIIKKOJA, PUHELIMEN TAKAVARIKKO, ULKONA LIIKKUMIS KIELTO YNM. En koskaan ole oikein ymmärtänyt miksi minua kohdeltiin kuin jotain peruna säkkiä, jota olevinaan saa heitellä sinne sun tänne. Ulla oli todellakin todella paha siinä perheessä, ehkä siksi hänen avio-mies antti pöllänen ei uskaltanut sanoa koskaan mitään hänelle vastaan koska ulla oli talossa se joka määrää mitä saa tai ei saa tehdä. Antti oli aina sellainen rauhallinen isä hahmo joka aina koulupäivän jälkeen kysi että miten koulu on mennyt? kaikki vastasi ihan ok. Sitten ulla oli joskus mukava, mutta sitten kun joku sanoi jotain sellaista esim mua kiusataan koulussa, niin ulla maija sanoi aina siihen TUSKINPA VAAN SANOT MITÄ SÄ ET ITSE TIEDÄ JOTEN SYÖ PASKASI. Se oli aina sitä samaa vääntöö ja yhtä helvettiä suorastaan olla koko paikassa. Oli mulla onneks siellä ystävii ja sen talon ulkopuolella oli myös oma turvajoukkonsa. Ystäväni oli aina mun kanssa asiaoista samaa mieltä. Kukaan ei mun ystävistä saatika mun poika kavri ei voinut olla HUOMAAMATTA sitä todellisuutta mikä siinä paikassa oli se PAHIN. Se pahin oli se kun oli sanonut jotain esim MÄ SEURUSTELEN YHDEN IHANAN POJAN KANSSA. Niin siihen ulla sanoi että noh onpa kiva, vai onkohan tuo sinun niin sanottu poika kaveri edes todellinen? sinulla ei ole oikeutta edes seururstella senkin NOLLA! Kun mä aloin huomaamaan että meidän lasten viikkorahoja vähennettiin aivan turhasta vaikka ei ollut edes tekemisissä talon henkilökunnan kanssa. En voinut luottaa enää ullaan kun se sanoi onko minun poika kaveri edes todellinen. Hän ei kuitenkaan tiennyt että minun sen aikainen ja nyt minun myöskin nyky aikainen poika kaveri tiesi kaiken mitä sen kotkan päässä pyöri, hän sanoi aina minulle että ei kannata olla sen naisen lähell
ä saatika puhua sinun asioistasi hänelle.

Sen minä kyllä tiesin jo ennen sitä, koska ne sanat ja asiat miten ulla kaiken esitti se esitys oli mitä vittumaisin tapa valehdella sossu palavereissa että lapsilla on kaikki asiat hyvin ja että me olemme kaikille tasapuolisesti läsniä. Olin suorastaan kyllästynyt siihen esittämiseen ja siihenkin että asioita ei sanota niinkuin ne oikeasti ovat. Kuri vaan kiihtyi vuosien varrella. Muistan sen kun me kaverin kanssa juteltiin ja yhtä äkkiä ulla sanoo että mistäpä te oikein puhutte? Katsoin ullaa paheksuvasti kunnes vastasin MITÄ VITTUA SE SULLE KUULUU, JA MIKS VITUSSA SÄ TUNGET AINA NOKKAS JOKA VITUN ASIAAN, OOT KYL SAATANA SITKEE PASKA VITUN KÄÄKKÄ HARAKKA. En voinut enää edes puhuu kellekkään muulle kun mun poikakaverille joka oli todellakin kyllästynyt siihen mitä oli saanut aina kuulla että mua kohdellaan kuin jotain perunasäkkiä. Ulla alkoi puhua nuorista paskaa, ja haukkumaan niitä jotka eivät häntä totelleet. NIMITTELY OLI NIIN UMMEHTUNUTTA ULLAN PASKAN HAJUA ETTÄ MUA ALKOI JO OIKEEN OKSETTAA! ulla oli aina sellainen pikku vasikka joka ei osannu pitää muitten nuorten yksityisiä asioita omanan tietonaan vaikka hänellä ja hänen miehellään pitäisi olla hei haloo VAITIOLOVELVOLLISUUS/ JOKA KUULUU SIIHEN TYÖHÖN.

Kehoitan kaikkia vanhempia lukemaan tämän joka on kaikki totta! Olkaa tosissanne ja miettikää lastenne hyvinvointia. Sitä ei tässä lastenkodissa todellakaan ole! Ne vohkii kaikki vähennetyt viikkorahat omaan lopsaan. Älkää laittako lapsianne tähän paikkaan!

Paluu » Yhdistykset, liitot ja muu järjestötoiminta