Rekisteröidy

sosiaalihenkilöiden/perhe neuvolan/lastenpsylogin väärinkäyt

Tähän ryhmään voit kirjoittaa ”anonyyminä” ilman rekisteröintiä - sana on vapaa!


Viestit: 330
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 7:49 pm

kaunistelematta asioita

ViestiKirjoittaja ari 1 » Ma Syys 11, 2017 6:13 pm

tuosta tukihenkilö toiminnasta hieman. kuka ryhtyy tuohon tukihenkilöhommaan, niin siinä on silloin kytköksissä sosiaalipuoleen, koska siinä tehdään ns: raporttia ja tavallaan katsotaan kodin ja asukkaiden yleisilmettä,ym siisteyttä ja toimintaa kokonaisuudessaan. eli suomeksi sanottua hienovaraista kyttäystä perhettä kohtaan tai yh:ta.

kouluissa on tämä ns: wilma /kivakoulu systeemi käytössä joka pelaa välillä miten pelaa, ja kuinka ahkeraan opet niitä päivittää. saattaa mennä montakin päivää ennenkuin esim:kokeiden tulokset näkyvät. kuten noillakin on puolesta ja vastaan olevia käyttäjiä, kuten monia muitakin nimityksiä koko ohjelmalla. jos ei ota jompaa kumpaa ohjelmaa käyttöön niin opettajalla on tietoa laittaa asiaa oppilaan mukana kotiin, näin se vain on.

samoin kun moni ihmettelee mistä nuo sosiaalipuoli ym,saavat tietoa eri ikäisten juomisesta tupakoinnista huumeista ym,niin se on tuo lappu joka täyttetään koulussa tai kotona ns: terveystiedonlappu josta ilmenee mitkäkin tottumukset ym,ja vaikka siinä onkin että, tietoja käsitellään luottamuksellisesti niin ei pidä paikkaansa, sillä joka koululta löytyy opettaja joka tunnistaa oppilaan käsialasta kuka kukin on ja mistä koulusta nuo laput ovat tulleet.

tuolla samalla lapulla jos laitatte nimenne alle, ja jos koulussa ilmenee ongelmia oppilaan suhteen niin silloin vedetään tuo lappu esiin ja sanotaan että, olet antanut luvan kun olet palauttanut tuon lapun. sitä ei ole pakko palauttaa eikä myöskään allekirjoittaa, jos he tarvitsevat jotakin tietoa niin heidän pitää ilmoittaa huoltajille/huoltajalle.

on erittäin helppo käydä sanomassa opelle jostakin oppilaasta,että saa raivokohtauksia ym ym,josta asiaa ei tutkita eikä selvitetä sen paremmin, vaan aletaankin vääntämään asiaa koulun huoleksi. jos sattuu olemaan lähelle 15v niin johan on ihan eri ääni kellossa.

Viestit: 330
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 7:49 pm

joku asia pitää paikkansa

ViestiKirjoittaja ari 1 » To Syys 14, 2017 1:22 pm

8) http://docplayer.fi/7823281-Lasten-ja-n ... la-30.html

Palvelupäällikkö Sanna-Riitta Junnonen
Henkilöstöpäätökset:
- 15.1.2014 § 1, Sosiaalityöntekijän valinta 1.1.2014 alkaen/Niemi-Aho
Mia.
- 20.1.2014 § 2, Kahden ohjaajan valinta 1.2.2014 alkaen/Montonen
Emerik ja Tammelin-Nenonen Jenna.
- 27.1.2014 § 3, Viiden sosiaalityöntekijän valinta/Kiviranta Heidi 3.2.2014
alkaen, Leskinen Maija 1.2.2014 alkaen. Kolme soaiaalityöntekijän virkaa
jäävät täyttämättä, kelpoisuusehdot täyttäviä hakijoita ei ollut.
- 31.1.2014 § 5, Sosiaalityöntekijän valinnan vahvistaminen/Leskinen
Maija.
- 31.1.2014 § 6, Sosiaalityöntekijän valinnan vahvistaminen/Keisala Tuuli.
- 4.2.2014 § 7, Eron myöntäminen sosiaaliohjaajan tehtävästä 1.3.2014
alkaen/Siven Satu.

Viestit: 330
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 7:49 pm

Re:

ViestiKirjoittaja ari 1 » Pe Syys 15, 2017 11:16 am

ari 1 kirjoitti:sattumalta paikalla: yritimpä laitella postia tuolle entiselle luokanvalvojalle mut eipä näytä onnistuvan. ku ohjelma kehtaa herjata ettei vastaanottajaa löytyne toimialueelt kouvola hmm.
taitaa tuo wilma olla roolileikkipeli ,ku huoltajatunnukset ei toimi kun roolit ei voimassa, ai niin eihän koulu käytä sitä, kun ei käytä huoltaja liittymää. no ei kai käytä kun jollakin oli kiire sulkea se 9.8.2017 tekijän tiedän mutta kuka antoi toimeksiannon hänelle ?.( silloin oli opiskelija )
tuolloin koulu olisi alkanut ,mutta koulu alkoikin leppävirralla 10.8.17 . siitäkin huolimatta että, aikuinen (ei ihan ) nuori asuu luonani nimellisesti mutta ei fyysisesti. ( täytti eilen 15 v josta onnittelin tietenkin 17.8 päivän johdosta )
ainakin koulun tietojen mukaan kyseinen henkilö on koulun henkilökunnassa mukana. psyykkari E/T tai N onkin vaihtanut toiseen kouluun samalla alueella. ( eteläisen alueen koulut )
https://www.kouvola.fi/index/koulutjaop ... oulut.html

näyttää olevan opiskelija saanut aivan virkanimikkeen. ( sosiaalityöntekijä/lastensuojelu .)

https://www.theseus.fi/bitstream/handle ... sequence=1

eipä ole asiakirjakopioita näkynyt eikä kuulunut joista olen tehnyt pyynnon 7.8.17 ja toinen suoraan hovioikeudenkadulle pääpaikkaan/josta pyysin kopioita l. ilmoituksista 15.8.17 kiireellisesti. pitää kääntyä tietosuojavaltuutetun puoleen näemmä.
kiireinen tuo VS kun oikein pitää ohjeistaa mitä tehdään minäkin päivänä . no saahan sitä laittaa mitä vaan itselleen ylös , kannattaa tutustua suomen perustuslakiin.

toisaalta kun ajattelee niin onhan se kovaa hommaa ,toisin kun koulussa on opiskellut ammattiaan. jo se että, on kokeneempien mukana hoitamassa niinkin suuria asioita mitkä liittyvät lapsiin. kova pitää olla jotta saa arvostusta, vanhempien työtovereihin silmissä ,muuten voi käydäkkin niin että onkin yhteisössä eriarvoisessa ja vähäpätöisemmässä asioissa mukana. ( huomioi hymistely palavereissa ).

http://www.suomisanakirja.fi/hierarkia

Viestit: 330
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 7:49 pm

pitääkö paikkansa vai ei ??

ViestiKirjoittaja ari 1 » Ma Syys 18, 2017 6:51 pm

Noista tapaamisista, mitä olen lukenut näistä pyytämistäni papereista. jotka sain, ( mutta en kaikkia ) niin eipä niillä ole paljon juttua muuta kun toistaa samoja asioita näissä kirjoituksissa. olipa se sitten sosiaalihenkilöt tai perhetukikeskuksen kirjoitus ohjaajien tekemisiä.

ai niin, mutta Pätilähän sanoikin että, pääsevät toistensa koneille ja näin ollen myöskin perhetukikeskuksen koneilta lukemaan. kas kummaa kun ohjaajille syntyi keskustelusta sellainen käsitys, että tytön ja isän vuorovaikutus on hyvin vähäistä. no kukapa sitä nyt yksin juttelemaan, jos toinen on puhelimen kimpussa koko ajan. tämä perhetukikeskuksen ohjaaja onkin oikein tosikko, joka kertoo ettei isä kysele mitään ( hah ) .

mielenkiintoiseksi asian tekee jossa mainitsee, kun jotain kysyn tytöltä niin jää odottamaan vastausta jopa kuukausiksi, ( voi pyhä yksinkertaisuus ) kumpikohan meistä tuntee/tietää tytön paremmin isä vai jokin ohjaaja ?? kyseinen ohjaaja JK kuusankosken perhetukikeskuksesta, mainitsee isän vitsailevan kaikista asioista, joka näyttäytyi koko tämän tapaamisenkin ajan.

tytön rippijuhlista, joista ohjaajista oli mukavaa huomioida että, vanhemmat olivat järjestäneet rippijuhlat yhdessä.
kovin on lyhyt muisti näillä, eipä se äiti osallistunut tuohon muuten kun tulemalla paikalle. itse sitten jouduinkin hoitamaan kaiken muun, niin tilojen varaaminen/kuin syömiset ja juomiset. tasan tarkkaan tiesivät, kun kerroin heille asiasta, mutta eihän sitä nyt voi vaatia noin tärkeää tehtäviä tekeviä henkilöitä, et kirjoittaisivat niinkuin asia on.

kannattaisi varmaankin JK liikkua junalla niin tietäisi, mikä on kaupunki missä tyttö jää junasta pois ja mistä äiti hakee. se ei suinkaan ole kuopio jota niin väittää. jos ei muuten niin ottakoon kartan käteen ja katsoo, niin tietää puhua totta eikä väittää muuta.

sitten ettei mee liian tosikkomaiseksi kenellekkään,niin pieni kompa :: eli miten saadaan volkkariin mahtumaan 5 norsua ??? vastaus löytyy netistä.

Viestit: 330
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 7:49 pm

Re: sosiaalihenkilöiden/perhe neuvolan/lastenpsylogin väärin

ViestiKirjoittaja ari 1 » Ti Syys 19, 2017 3:21 pm

https://www.thl.fi/fi/web/lastensuojelu ... osallisuus

Muistilista: sosiaalityöntekijä ja lapsen kohtaaminen
Tapaamisen alussa

Huomioi lapsi. Kerro hänelle kuka olet, mitä teet, missä ollaan ja miksi. Kertaa, vaikka olisit jo edellisellä tapaamisella kertonutkin samat asiat. Perustele miksi kyselet, mitä tiedolla teet ja kenelle siitä kerrot. Pidä lapsi mukana osallisena koko työskentelyprosessin ajan.

Kuulostele itseäsi työntekijänä: Miten suhtaudut lapseen ja lapsen kertomaan? Mitä tunteita se sinussa herättää? Olet kohtaamisen toinen osapuoli ja siksi jo asenteesi vaikuttaa kohtaamiseen ja sen onnistumiseen.

Aloita tapaaminen jollakin mukavalla asialla, vaikkapa tarjoamalla mehua ja keksiä ja kysymällä lapsen sen päivän kuulumiset.

Vuorovaikutus lapsen kanssa


Suhtaudu lapseen kunnioittavasti ja arvostaen. Osoita olevasi kiinnostunut hänestä ja hänen kokemuksistaan. Ole aito.
Puhu lapsen kehitystasoon sopivalla kielellä ja tarkista onko lapsi ymmärtänyt mitä hänelle kerrot.
Voit houkutella lasta puhumaan ja toimimaan, mutta häntä ei saa pakottaa mihinkään sellaiseen mihin hän ei ole valmis tai mitä hän ei halua. Tilanteen on oltava lapselle turvallinen.

Voit kysyä rohkeasti vaikeistakin asioista. Kysymällä annat lapselle mahdollisuuden puhua. Jos kysyminen on itsellesi vaikeaa, pohdi syitä puheeksi ottamisen vaikeuteen.

Muista, että lapsi ei ole tiedon tuottaja muista perheenjäsenistään, vaan hän voi puhua omista kokemuksistaan.
Älä käytä lasta vain välikappaleena tiedon tuottamiseen ja äläkä jätä häntä ulkopuoliseksi muusta työskentelystä. Lapsen kertoman ei tule olla vain väline vanhempien kanssa työskentelyyn.


Tee tunnetyötä lapsen kanssa. Anna hänen ilmaista tunteitaan äläkä selitä niitä pois. Nimeä tunteita lapsen kanssa.
Anna lapsen itse valita ilmaisun tapa. Voit käyttää apuvälineinä esimerkiksi piirtämistä tai leikkiä. Tee lapsen kanssa asioita, jotka tuntuvat luontevilta hänestä, mutta myös sinusta itsestäsi.

Anna lapsen itse kertoa omista kokemuksistaan ja valinnoistaan. Älä tulkitse lapsen kertomaa vaan anna hänen perustella itse.

Älä petä lapsen luottamusta. Pidä se minkä lupaat, äläkä lupaa sellaista mitä et voi pitää.
Jos joudut toimimaan vastoin lapsen toivetta, selitä aina mitä aiot tehdä, kenelle puhut asiasta ja miksi. Älä toimi lapsen selän takana, hänen tietämättään.

Etene lapsen tahdissa. Anna hänelle aikaa vastata, älä kiirehdi. Älä jatka asian käsittelyä, jos lapsi osoittaa, ettei halua puhua enempää.


ei luulisi olevan sos henkilön vaikeaa ymmärtää,yksinkertaista tekstiä. vaikka ei se vika ole vaan ominaisuus. leikki leikkinä ja asiat asioina.

Viestit: 330
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 7:49 pm

ViestiKirjoittaja ari 1 » Ti Syys 19, 2017 3:58 pm

http://www.oph.fi/koulutus_ja_tutkinnot ... ynnin_tuki

Tuen tasot ja tukimuodot
Tuen tarpeen varhaiseksi havaitsemiseksi oppilaan tilannetta tulee seurata ja aloittaa tuen antaminen heti, kun siihen ilmenee tarvetta. Yhteistyö oppilaan ja huoltajan kanssa on tärkeää sekä tarpeiden selvittämisen että tuen suunnittelun ja onnistuneen toteuttamisen kannalta.Oppilaan saaman tuen tulee olla joustavaa, pitkäjänteisesti suunniteltua ja tuen tarpeen mukaan muuttuvaa.


mitenkä tukikaan koulu oppilasta ??[color=#FF0000][/c ei selvittänyt tarkemmin asiaa vaan teki ls ( et olor]) ilmoituksen, josta ei informoitu huoltajaa sen tarkemmin vaan äitiä. tässä projektin alussa hääräsivät Pasi Heidi opettaja, terveydenhoitaja Annika Heiniö ,psyykkari Elina Tuomi, luokanvalvoja Tiina Relander ,sekä konsultointi mestarina toimi koulun rehtori Jari Eronen.
[color=#FF0000]sama koulu poisti wilma tunnukset 9.8.2017 mitään ilmoittamatta, mutta tulipahan otettua talteen nuo viestit .


https://peda.net/kouvola/perusopetus/ko ... hteiskoulu

Viestit: 330
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 7:49 pm

sitä saa mitä tilaa

ViestiKirjoittaja ari 1 » Pe Syys 22, 2017 3:30 pm

Kouvolan kaupungin selittelytoimisto nimeltään lastensuojelu, lapsen edunmukaista toimintaa. selitellä ja kirjoittaa osaa, mutta ei paikkaansa pitävää asiaa. kirjoitellaan mitä sattuu, niin perhetukikeskuksessa kuin koulussa sekä lastensuojelussa.
kun hakee lapselle tukihenkilöä, niin kuinkas käykään? muutaman kerran käy, sitten loppuu. vanha sanonta kuuluukin että, lapsi menee pesuveden mukana ulos. ei saa Kouvolassa apua vaikka pyytää, vaan asia kääntyykin aivan toiseksi. äidille muuttoon, jossa sosiaalipuolen toimesta uhitellaan ja uhkaillaan oikeudella. ohjaillaan lapsen vastauksia tiettyihin suuntiin, ei anneta itse vastata vaan annetaan valmiiksi vaihtoehtoja.

tässä keississä on n: 22 ihmistä ollut mukana, joko välillisesti tai suoraan. aikaa kulunut n. 4 ja puoli kuukautta. kun kerta Kouvolan kaupunki haluaa julkisuutta, niin siitä voi kiittää Kouvolan lastensuojelun työntekijöitä. joita taasen voi kiittää negatiivisesta julkisuudesta.

https://www.kouvola.fi/index/sosiaali-j ... elu_0.html

joka kirjoittaa jotakin mitä on muut kirjoittaneet, koska ei ollut kuin yhdessä palaverissa mukana jl.

Kuusankosken yksikkö / lähde ::: https://www.kouvola.fi/index/sosiaali-j ... tukikeskus

Kuusankosken yksikössä toimivat vastaanotto- ja tukipalvelujen osastot. Vastaanotto-osastolle voidaan sijoittaa lapsia arviointijaksolle sekä kiireellisesti että ennalta suunnitellusti. Tukipalvelujen osastolle voidaan sijoittaa lapsi huoltajan kanssa arviointijaksolle tai nuori, joka tarvitsee tukea itsenäistymiseen Kuusankosken yksikkö toimii myös valvottujen ja tuettujen tapaamisten paikkana.

pääsääntöisesti esillä olleet henkilöt, jotka olleet mukana. ovat Susanna Mäkelä, Maija Leskinen sekä Verna Sydänmaanlakka. viimeisessä keskustelussa ei paljon näkynyt Mäkelää eikä myöskään Leskistä. eivät pystyneet aloittamaan tuota asiaa, koska päämäärä oli saada tyttö muuttamaan ensin äidille. jonka jälkeen sitten, kun tytön muuttaminen viralliseksi, soittelee vs uuden asuinpaikan sosiaalitoimiston henkilölle. jolloin tulee tämä todellinen ja alkuperäinen asia hoidettavaksi. eli suomeksi, lasta käytetään pelinappulana niin äidin kun sosiaalipuolen kautta, ei viitsitä tehdä mitä lastensuojelu edellyttää, vaan siirretään uuden asuinpaikan työksi.

https://fi.linkedin.com/in/maija-leskinen-14098381

https://www.youtube.com/watch?v=9wdDN55n5n8

sillä muutenhan joutuisi tekemään ihan oikeitakin töitä, menisi hyvää joutoaikaa hukkaan jos pitää perehtyä asioihin, ja tekemään työtä palkkansa eteen, muutenkin kun kirjoittelemaan papereihinsa asioita mikä ei pidä paikkaansa, kaikista palavereista alusta loppuun on taltioinnit josta käy esiin mistä on keskusteltu kuka sanonut ja mitä sanonut.

kirjoitella voi mitä vaan papereihinsa mutta sanelimeen tallentuneet keskustelut pitää paikkansa. se on faktaa eikä mitään liirum laarumia.

ettei ole niin tosikkomaista niin huumoria peliin.
https://www.youtube.com/watch?v=CiPa-AJFzAM



http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731 suomen perustuslaki.
12 §
Sananvapaus ja julkisuus

Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Tarkempia säännöksiä sananvapauden käyttämisestä annetaan lailla. Lailla voidaan säätää kuvaohjelmia koskevia lasten suojelemiseksi välttämättömiä rajoituksia.

Viranomaisen hallussa olevat asiakirjat ja muut tallenteet ovat julkisia, jollei niiden julkisuutta ole välttämättömien syiden vuoksi lailla erikseen rajoitettu. Jokaisella on oikeus saada tieto julkisesta asiakirjasta ja tallenteesta.

Edellinen

Paluu » KELA, TE-palvelut, Sosiaali- ja terveysviranomaiset